Home » Voeding » Waarom kan ik niet afvallen met hardlopen?
Voeding

Waarom kan ik niet afvallen met hardlopen?

afslanken hardlopen

“Ik begon te hardlopen omdat ik dacht dat het me zou helpen bij het afvallen, maar ik heb ongeveer 20 kilometer per week getraind voor een maand lang en nu constateer ik dat ik geen gewicht verloren heb. Moet ik nu meer trainen? Moet ik nu calorieën minderen en hoe moet ik beginnen om dat te doen? ” Kijk naar onze tips voor afvallen met hardlopen.

Antwoord: Veel mensen beginnen te lopen om gewicht te verliezen, en het is zinvol. Met hardlopen verbrand je veel calorieën (een gemiddelde van ongeveer 125 calorieën perkilometer dus je zou denken dat zou leiden tot gewichtsverlies.

Echter sommige nieuwe hardlopers vinden dat ze niet het gewicht verliezen welke ze vooraf haden verwacht. Of ze verliezen een paar kilo en dan stopt het gewichtsverlies. Er is geen eenvoudig antwoord hiervoor omdat er sprake zou kunnen van verschillende oorzaken die we hieronder zullen toelichten.

Te veel calorieën
In de eerste plaats kan het zijn dat je meer calorieën eet dan je nodig hebt. Zelfs als je loopt zal je niet meer calorieën verbranden dan je verbruikt hebt en je zult dus geen verschil op de weegschaal zien. U kunt hongeriger worden als dan je was voordat je begon te hardlopen en je eet meer calorieën dan je je realiseert. Probeer uw calorieën gedurende de dag in 5 of 6 kleine maaltijden te verspreiden, zodat je niet uitgehongerd bent en veel gaat eten. En zorg ervoor dat je tussendoortjes vooral gezonde voeding is en geen junk food, welke kan leiden tot honger.

Je moet ook kijken naar uw vloeibare calorieën. Hoewel u misschien veel loopt hoeft u niet voortdurend suikerhoudende sportdranken te drinken. Hoewel het belangrijk is dat je je elektrolyten zult vervangen tijdens de lange runs is het niet nodig tijdens de kortere runs of als je niet actief is. Gewoon water is prima voor een goede vocht toevoeging. Probeer ook eens de vruchtensappen of koffie te drinken omdat ze ook een heleboel calorieën aan je dieet toevoegen en geven je bovendien niet een vol gevoel.

U moet er ook voor zorgen dat u precies weet hoeveel calorieën je nodig hebt per dag, een 2000 calorieën dieet is slechts een aanbeveling. Gebruik de dagelijks calorieverbruik calculator om te bepalen hoeveel calorieën je eigenlijk nodig hebt per dag.

Spieren zijn zwaarder dan vet
Een andere verklaring kan zijn dat je meer spiermassa hebt ontwikkeld en spieren zijn gewoon zwarder dan vet. Dus terwijl je misschien je gewicht op de weegschaal ziet verminderen is je lichaamsvet percentage gedaald en je bent meer afgevallen dan je denkt. Probeer te letten op hoe je je voelt over het algemeen en het gebruik van andere metingen dan alleen gewicht zoals vetmetingen of hoe gewoon je kleren passen geven een goed beeld uw vooruitgang te bepalen.

Bepaal uw calorie behoeften
Weten hoeveel calorieën je nodig hebt zal u helpen erachter te komen hoeveel je nodig hebt om een tekort van 3500 calorieën, wat gelijk is om een pond vet te creëren. Dus, als u gebruik maakt van 20 kilometer per week, dat betekent dat je ongeveer 1400 calorieën per week zal verbranden door de uitoefening van (ervan uitgaande dat je niet andere oefening doet) je trainingen. Om naar een 3.500 calorie tekort te gaan zou je 2.100 calorieën per week nodig hebben of 300 calorieën per dag. Dit alles om een pond te verliezen per week. Als u over de voorgeschreven hoeveelheid calorieen gaat dan zou dit verklaren waarom je niet het gewenste gewichtsverlies bereikt.

Schrijf afstand en intensiteit op in je logboek
U zult waarschijnlijk meer succes hebben als je het totale aantal kilometers per week zult vergroten. Als je altijd in hetzelfde tempo loopt probeer dan eens snelheidsintervallen in een trainingsloop. U kunt het een interval training beginnen met een warming up van een kilometer en dan overgaan in een sneller tempo (ademhaling zwaar, maar nog steeds onder controle) voor een minuut, en dan herstellen in een rustig tempo voor een minuut. Ga verder met dit patroon voor tweekilometer, dan afkoelen gedurende 5-10 minuten. Wanneer dat te makkelijk wordt kun je altijd de tijd van uw snelheid intervallen verhogen of in plaats daarvan heuvel training doen. Meten is weten dus schrijf altijd alles in je persoonlijk logboek.

Vragen of opmerkingen? Reageer nu!

Klik hier om uw vraag of opmerking te plaatsen

Laatste berichten

weekdeals